Monday 4 August 2014

PERJALANAN DIETKU II

Assalamualaikum..

Bersambung lagi yer daripada intro dan asal usul kegemukkanku. Kali ni saya kongsikan bagaimana saya kuruskan badan sepanjang tempoh berpantang.

Semasa pregnant, banyak lah saya survey produk2 berpantang, testimoni pengguna dan macam2 lagilah...Setelah berbulan2, dok survey2 dan google2, akhirnya saya dah plan apa nak guna untuk berpantang bagi mendapatkan balik berat ideal.

Pertama, untuk set pantang, saya guna produk nona roguy. Saya cuma beli Phytonatal dan Teh herbanika jer, sebab yang lain2 dalam tu biasa2 jer. Bengkung pun dah ada 2..daripada previous pregnancy.
Dan saya tambah bengkung moden juga (Bamboo slim suit) untuk bagi ketat2 semua kulit2 yang menggeleber. Saya pakai bengkung untuk 10 hari pertama dan hari seterusnya saya guna bamboo suit ni.



Untuk nak kuruskan badan, saya ambik Miracle slimming coffee untuk tambahkan metabolisme badan dan speed up fat burning process. Sebab kopi ni ada kandungan Garcinia Cambogia yang boleh increase metabolisme.


Saya tak ambil setiap hari, cuma minum sikit bila rasa nak minum coffee. Maklumla saya memang hantu coffee. Tapi sebab masih dalam pantang dan menyusu badan, tak boleh lah nak ambil ikut suka hati kan. Tapi coffee ni memang sangat sedap. Rasa macam lattee dan cappucino gitu. Memang suka minum. Lepas habis pantang 44 hari, baru start minum setiap pagi, before breakfast.

Untuk dapatkan shape menarik, selain berbengkung, saya juga tambah krim Opa Snow..untuk kecilkan mana yang besar. Paha saya memang saiz over daripada biasa, so mmg nak sangat kecilkan bahagian tu. 


Pakai ni memang best, paha dan perut cepat mengecil. Sekarang paha dah tak besar lagi. Mak saya pun terkejut, sebab dia tahu paha saya ni memang azali besar sejak anak dara lagi. Yehuuuu!!

Okay dipendekkan cerita, setelah sebulan berpantang dan berdiet..Masa check up 30 hari lepas bersalin pun tiba, memang terkezut beruk. Bajet masa tu berat saya akan berada antara 77-78kg. Tapi rupanya dah turun kepada 73kg. Macam mimpi jer. Tiga kali turun naik penimbang. Tak pernah dalam hayat ni turun sebanyak tu. Biasanya lepas pantang mesti maintain berat pregnant minus the baby lah. Ni dah turun kepada berat masa dapat anak sulong dulu. Macam tak percaya jer. Dah lama tak nampak angka 7x kat penimbang. Huhuhuhu

Jadi, memang terus termotivasi lah untuk kurus. Saya teruskan rutin dan misi macam biasa cuma bengkung dah ditukar kepada bengkung moden (bamboo slim suit) plak. Kali ni aim nak dapatkan berat ideal 64kg untuk turun kepada BMI normal.

Bulan seterusnya timbang lagi, tapi dah tak turun banyak macam sebelum ni. Mungkin sebab dah habis pantang, jadi main bantai je makan. Berat 71kg. Agak sedih jugak sebab aim nak tengok angka 6 kat penimbang belum tercapai. ๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

Nak tahu apa langkah seterusnya?
Tunggu next entry yer.

Oh ye, jangan lupa, semua yang kat atas tu saya ada jual yer. Bila dah cuba sendiri, mesti kena share kan. Bagi orang lain cuba jugak. 
Nak order boleh sms/whatsapp: 014-5441066

๐ŸŒ€Saya jual pada harga murah2 jer
Opa Snow: RM50/botol atau RM140/3botol
Bamboo Slimming Suit: RM40/suit atau RM70/2suit
Miracle Slimming Coffee: RM70/jar atau RM130/2jar

๐ŸŒ€Postage FREE 

JIKA BERMINAT, BOleh buat bayaran ke akaun
Norzulaili Md Shalleh
Maybank: 162263453732 
Bank Islam: 12029020731637

Email: zue212@yahoo.com, 
no telefon: 014-5441066

Selepas bayaran diterima, barang akan dipos (Isnin-Jumaat). Maklumkan payment anda melalui sms/whatsapp yer. Barang insyaAllah akan terus pos within 24 hours.

Wassalam





No comments:

Post a Comment